tirsdag 25. mars 2008

Sosiale bokmerker

Det er kvelden før siste kurssamling. Jeg ligger litt etter skjema, (det har jo vært påske denne måneden!):


men satser på å ha vært gjennom alle 23 tingene ordentlig før nullkonferansen i Oslo 25. april. Om nøyaktig en måned. Jeg begynte å se på Del.icio.us i går kveld og akter å fullføre i kveld. Jeg har opprettet min egen konto og og lagt til de to ikonene i verktøylinja. Jeg har begynt å legge inn noen bokmerker og akter å sette meg bedre inn i denne tjenesten for å se om den kan ha noe for seg i forhold til felles bokmerker for alle skrankemaskinene på biblioteket vårt. Slik det er i dag, må vi oppdatere og synkronisere favorittene på de forskjellige maskinene om vi ønsker å ha felles bokmerker som grunnlag for referansetjenesten vår. Hvis vi har bokmerkene på internett, behøver vi ikke å ajourholde mer enn dette ene nettstedet. Det må også være en fordel for filialene våre om vi kunne ta i bruk internett til bokmerkene i stedet for de lokale pc'ene.

Ingen kommentarer: